خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/20 - 09:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
زارعی:

مسئولان نباید کولبران و ملوانان بوشهری را قاچاقچی خطاب کنند/ضرورت حمایت دولت چهاردهم از این مشاغل

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس، با بیان اینکه رئیس جمهور باید فردی را برای اداره ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتخاب کند که تفاوت ملوان و کولبر با قاچاقچی را بداند از تاخیر در اجرای قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان انتقاد کرد.

غلامحسین زارعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در انتقاد به تاخیر در اجرای قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان برای حمایت از این اقشار، گفت: متاسفانه تاکنون آئین‌نامه اجرایی این قانون که سال گذشته در صحن مجلس به تصویب رسید، نیامده و اجرا نشده است ضمن اینکه معتقدیم این قانون نیاز به اصلاح نیز دارد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، با ابراز تاسف از نگاه دولت‌های قبل به مشاغل ملوانی و کولبری، تصریح کرد: رئیس جمهور باید فردی را برای اداره ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتخاب کند که مدیر، مدبر و کاردان بوده و حداقل یک بار مرز را دیده باشد و بر این حوزه اشراف داشته باشد و تفاوت میان ملوان، کولبر و قاچاقچی را تشخیص دهد.

وی تاکید کرد: افرادی که در مرزها سکونت دارند راهی جز ملوانی و کولبری ندارند چراکه شغل دیگری در این مناطق وجود ندارد و ناچار هستند برای تامین معیشت خانواده‌هایشان به این گونه مشاغل روی آورند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، با اشاره به نگاه رییس دولت چهاردهم به مشاغل کولبری و ملوانی، یادآور شد: به دنبال تذکری که در این رابطه در صحن داده بودم رییس جمهور نشستی با نمایندگان مناطق مرزی برگزار کرد و در آن مرزنشینی، ملوانی و کولبری را ظرفیتی مطلوب برای دور زدن تحریم‌ها عنوان کرد بنابراین انتظار می‌رود دولت چهاردهم از آنها به طور جدی حمایت کند./

پایان پیام

  • کد خبر : 381837
کلمات کلیدی
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار